Plan zichtbaarheidscheck

Vraag vrijblijvend een
Zichtbaarheidscheck aan!

Geen idee hoe je je zichtbaarheid kunt verbeteren? Of twijfel je over de juiste mogelijkheden hiervoor? Vraag dan een Zichtbaarheidscheck bij ons aan! Laat je gegevens bij ons achter, dan neemt één van onze adviseurs zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te maken. We komen dan vrijblijvend bij je langs voor een advies op locatie.

"*" geeft vereiste velden aan

Om je zo goed mogelijk te adviseren zijn we nog benieuwd naar:

Heb je een bedrijfspand?
Ben je in het bezit van een (bedrijfs)wagen?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Duurzaam beeld
Blog

Duurzame dinsdag: groene oplossingen voor reclame en sign

De signbranche lijkt misschien niet de meest milieuvriendelijke sector, omdat we veel werken met kunststof en plastic folie, maar niets is minder waar! Duurzaamheid is ook bij ons een belangrijk thema geworden. Elk jaar komen er steeds meer nieuwe en milieuvriendelijke alternatieven van duurzame reclame op de markt, waardoor het steeds makkelijker wordt om te kiezen voor duurzame signing. Maar wat betekent duurzaamheid eigenlijk, en hoe zie je dit terug in jouw reclame?

Wat is duurzaamheid?
Laten we eens beginnen bij de basis, want wat is duurzaamheid nu eigenlijk? Duurzaamheid betekent dat we onze huidige behoeften vervullen zonder de mogelijkheden van toekomstige generaties in gevaar te brengen. Dit houdt in dat we zuinig omgaan met natuurlijke hulpbronnen, de impact op het milieu minimaliseren en streven naar een balans tussen economische groei, sociale inclusie en milieubescherming. Duurzaamheid kent meerdere vormen. Zo heb je milieuduurzaamheid waarbij je je focust op het verminderen van je ecologische voetafdruk door bijvoorbeeld minder afval te produceren en natuurlijke bronnen te sparen. Sociale duurzaamheid gaat over het bevorderen van welzijn en gelijkheid en economische duurzaamheid (welke van toepassing is in de signbranche) is gericht op het creëren van langdurige economische waarde zonder de natuurlijke en sociale middelen uit te putten.

Duurzaamheid in de signbranche
Oplossingen voor duurzame producten binnen de reclame- en signbranche gaan dus vooral over het verlengen van de waarde, de levensduur zogezegd. Dat kan door producten of materialen zo te produceren dat ze langer mee kunnen gaan of door oude materialen te recyclen waardoor ze een ‘tweede leven’ krijgen. De laatste jaren zijn er veel grote stappen gezet richting duurzaamheid die je zichtbaarheid kunnen vergroten. En nu denk je misschien aan het duurzamer produceren van kunststof en plastic, maar er zijn nog zo veel meer alternatieven! De mogelijkheden met karton zijn gigantisch en ook koffiedik is een steeds populairder wordende grondstof. Daar had je nog niet aan gedacht, hè? Bij Zichtbaar kijken we ook op een andere manier naar duurzaamheid, bijvoorbeeld hoe we iets kunnen herbruiken. Soms iets opnieuw bestickeren namelijk beter dan compleet vernieuwen!

Duurzame reclame
Goed, je weet nu wat duurzaamheid is en hoe we het toepassen in de signbranche. Maar misschien ben je ook nieuwsgierig naar welke producten er dan zoal bestaan! Dat komt goed uit, we zetten een aantal verschillende voor je op een rijtje…

Akoestische textielframes
Een populair middel om de akoestiek in je ruimte te verbeteren én tegelijkertijd ook sfeer te creëren zijn akoestische textielframes. Door de 2 centimeter dikke vulling verbeter je eenvoudig de geluidskwaliteit. En juist die vulling is interessant omdat het gemaakt wordt van de katoenvezels uit gerecyclede spijkerbroeken. Een uitstekend duurzame keuze dus!

Doosletters van gerecycled kunststof
Lang was er niet echt een duurzaam alternatief voor gevelreclame. Gelukkig is daar sinds kort verandering in gekomen! Je kunt nu namelijk kiezen voor doosletters gemaakt van gerecycled kunststof. En, dat is het mooie, dat kan alles zijn! Zelfs je festivalmuntjes of afvalkunststof worden verwerkt en pronken binnen no time aan jouw gevel.

Voertuigbelettering
Een vorm van reclame waar veel plastic/kunststof aan te pas komt is autoreclame. Het wrappen of beletteren van je voertuig doen we met folie, maar gelukkig is ook daar een duurzame variant van. Door te werken met PVC-vrij folie verklein je de ecologische voetafdruk en kies je voor een milieuvriendelijk alternatief. Het verschil? Niets. De verschillen tussen folie mét PVC of zonder zijn niet te onderscheiden. Ook aan kwaliteit lever je dus niets in!

Vlaggen en spandoeken
Vooral de wat grotere spandoeken die veel wind vangen vragen om een sterk en degelijk materiaal. Al snel kijk je dan naar PVC-doek. Toch kun je ook hier weer kiezen voor PVC-vrije materialen waarbij je wel de kracht van het doek behoudt, maar toch een recyclebaar en duurzaam alternatief kunt kiezen. Bij vlaggen gaat het net iets anders. Het materiaal van onze vlaggen was namelijk altijd al PVC-vrij. Bij vlaggen gaat het dan ook voornamelijk om de levensduur. Een vlag ging gemiddeld relatief kort mee, maar dat is voorbij want door intensief testen is er nu ook vlaggenstof beschikbaar die de levensduur van je vlag wel degelijk verlengd. Een slimme en duurzame keuze dus!

Bedrijfskleding
Duurzaamheid en recycling is binnen de textielbranche al langer een belangrijk thema, ook bij onze leveranciers. Niet alleen bieden zij eenduurzame kledinglijn aan, ook zijn zij nauw betrokken bij de productie ervan. Zo wordt ongebruikt textiel gerepareerd (indien mogelijk) of gerecycled en doen ze er alles aan om de uitstoot van productie en transport te verminderen. Hoe mooi is dat!

Relatiegeschenken
We noemden het in het begin al even; koffiedik! Je verwacht het niet wanneer je je koffiezetapparaat leegt, maar met dat koffiedik kun je alle kanten op. Zo maken ze er pennen, zonnebrillen, koffiebekers en allerlei andere leuke relatiegeschenken van. Maar niet alleen koffiedik vind je terug in het assortiment. Naast de gebruikelijke materialen wordt er met allerlei gerecycled materiaal gewerkt. Op die manier is er voor iedereen iets passends te vinden!

Voor veel van onze producten wordt soms plaatmateriaal gebruikt. Denk aan reclameborden, bewegwijzering etc. Afhankelijk van de toepassing zijn daar tegenwoordig ook allerlei PVC-vrije of natuurlijke alternatieven voor. Ook de dikte van het plaatmateriaal heeft invloed op de duurzaamheid. Je ziet, in veel van onze productgroepen is al een mooi, duurzaam alternatief gevonden. Duurzaamheid is een essentieel onderdeel geworden van de signbranche. Door het gebruik van gerecyclede materialen, innovatieve producten met een lange levensduur en milieuvriendelijke opties, is de keuze voor duurzaamheid makkelijk te maken, zonder in te leveren op kwaliteit en creativiteit.

Ben je op zoek naar duurzame reclame?
Ook dan ben je bij Zichtbaar aan het juiste adres. In ons aanbod vind je een tal van duurzame reclame oplossingen waarmee we je zichtbaarheid nét zo groot kunnen maken als met ieder ander product. En… we hebben ze lang niet allemaal kunnen beschrijven. Geef ons daarom even een seintje, we denken graag met je mee!

Niet gevonden wat je zocht of op zoek naar meer informatie?

Laat het ons weten. We helpen je graag verder!

Stuur ons een e-mail
team verkoop zichtbaar gijs

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.